Hugo Boss to jeden z najbardziej liczących się domów mody na świecie. Decyduje nie tylko o tym, co należy nosić w panującym sezonie, lecz także jak pachnieć, by być trendy. Poznaj historię marki, której roczne przychody są liczone w miliardach euro.
Sława w cieniu historycznego skandalu
Garnitury od Hugo Bossa są oznaką dobrego gustu oraz majętności. Wysokiej jakości materiały, dopracowane detale oraz doskonale skrojone formy czynią z odzieży niemieckiej marki obiekt pożądania każdego mężczyzny. Zawrotna międzynarodowa kariera brandu jest jednak nierozerwalnie połączona z niechlubną przeszłością jego założyciela, Hugo Ferdinanda Bossa, który chcąc ratować przedsiębiorstwo przez bankructwem, nawiązał współpracę z niemiecką armią.
Hugo Ferdinand Boss przyszedł na świat w miejscowości Metzingen pod Stuttgartem w 1885 roku. Od dzieciństwa pomagał rodzicom w prowadzeniu sklepu z bielizną. W 1923 roku przejął rodzinny interes, by od razu zmierzyć się ze światowym kryzysem gospodarczym panującym w kraju od lat 30. Chcąc stawić mu czoła, zaczął przyjmować od niemieckiej armii zlecenia na uszycie mundurów SS, Wehrmachtu oraz uniformów dla młodzieży z Hitlerjugend. Takim sposobem w szwalniach Bossa zaczęła się masowa produkcja wojskowej odzieży. Współpraca z III Rzeszą pozwoliła przetrwać Bossowi, jego fabryce i przy okazji, dobrze na tym zarobić. Po zakończeniu wojny Hugo Ferdinand Boss został za swoje czyny ukarany grzywną. Zmarł w 1948 roku.
Mimo swojej niesławnej historii, po 1945 roku marka Hugo Boss prężenie rozwijała się, zdobywając uznanie i szacunek wśród zamożnej klienteli. Ukierunkowanie na szycie garniturów nastąpiło za czasów zarządzania przedsiębiorstwem przez Eugena Holy, czyli zięcia Hugo Bossa. W 1977 roku firma zdobyła międzynarodowy znak towarowy, a w 1985 roku światło dzienne ujrzała pierwsza buteleczka perfum z logo producenta.
Zapachy nieodłącznie kojarzone z luksusem
Marka Hugo Boss komponuje zapachy dla kobiet i mężczyzn, jednak jest kojarzona głównie z aromatami dla panów. Flakon z 1985 roku z wonną esencją dla dżentelmenów, w której cytrynowa świeżość przechodziła w kwiatowe serce oraz bazę wypełnioną tytoniem i cedrem, okrzyknięto niemalże z dnia na dzień kultowym. Oryginalna woń była skierowana do odważnych i pewnych siebie panów, pragnących wyrazić za pomocą perfum swoją silną osobowość. Na przestrzeni lat portfolio Hugo Boss wzbogaciło się o blisko 80 zapachów. Premiera każdego z nich zawsze wzbudzała emocje i była długo wyczekiwana.
Zapachy niemieckiego kreatora mody umieszczane są w eleganckich, choć skromnych buteleczkach. Wonności tworzone dla kobiet przepełniają cudowne, delikatne kwiatowe aromaty zespolone z drzewnymi i słodkimi akordami, które są lekkie i otulające niczym ramiona ukochanego. Aromaty dla dżentelmenów urzekają prostotą, magnetyczną siłą przyciągania reprezentowaną przez drzewne, cytrusowe, waniliowe, przyprawowe oraz tytoniowe akcenty. Wyrażają ideę pracowitości, sumienności, a przy tym autentyczności. Świeże oraz eleganckie koktajle wydają się pasować do męskich osobowości niczym idealnie skrojone garnitury. Zapachy Hugo Boss https://makeup.pl/categorys/575/ to propozycje szlachetne, pełne klasy i smaku, jednak na tyle grzeczne i okiełznane, że pasują do biurowego savoir vivre’u.
Dziś marka przeznacza niebotyczne sumy na kampanie reklamowe, których ambasadorami zostają najbardziej znani ze świata filmu oraz sportu m.in. Gwyneth Paltrow, Chris Hemsworth, Ryan Reynolds, Jared Leto, Gerard Butler, Xabi Alonso. Przystojni dżentelmeni zawsze prezentują stylowe flakoniki, mając na sobie ekskluzywne garnitury z logo marki. Tak wygląda 100% elegancja w wydaniu Bossa.
Hugo Boss udowadnia, że na sukces trzeba sobie zapracować, a szczęściu warto dopomóc. Z pewnością warto mieć w swojej kolekcji przynajmniej jedną buteleczkę od luksusowego domu mody, przeznaczoną na szczególne okazje.